diumenge, 4 de juliol del 2010

EM DIC ADA I JUGO A HOQUEI

Em dic Ada. Jugo a hoquei. Tinc vuit anys i un munt d’històries per explicar-vos.

Escric tot en el meu diari secret, que no és diari perquè molts dies estic cansada i no apunto res, i no és secret perquè, a vegades, la mare el llegeix i corregeix algunes faltes. El meu diari és taronja. Jo el volia rosa però el meu germà gran quan veu una cosa rosa diu que és friqui i a mi no m’agrada gens que em diguin friqui. A la primera pàgina he posat dos títols: un de curt: “Històries de l’Ada”, i un de llarg: “Totes les coses que m’han passat des que tenia quatre anys, les que em passen ara, les que m’invento, la bajoca amb patata, la meva escola, la meva família, el meu gat Lu i l’hoquei”. Alguna d’aquestes històries us les explicaré a vosaltres. Les més xules, és clar. I les que parlin d’hoquei.

Quan penso una història primer apunto els dos títols en la segona pàgina del diari que és la pàgina de l’índex. I després, un dia, quan tinc molt i molt de temps perquè no m’han posat deures, i no hi ha entrenament d’hoquei, i la mare no m’ha manat d’endreçar l’habitació, i la Martina no m´ha convidat a jugar a casa seva, i no he de parar taula, i no fan Phineas i Ferb  (Phineas i Ferb és l’única cosa que em deixen veure a la tele), … Doncs això, que si un dia tinc una estoneta llarga escric la història sencera. I per això, de moment, tinc molts i molts títols i poques històries. Però aviat ompliré totes les pàgines del meu diari semisecret taronja i podré triar quina us explico:

1. Em dic Ada i jugo a hoquei, 2. El meu equip de nenes és super, 3. La Martina, 4. El dia que el meu gat que es diu Lu va pensar que el calaix dels mitjons del pare era casa seva, 5. Demà juguem molt lluny i jo estic molt cansada, 6. La meva bola rosa, 7. En el pati del cole no es pot jugar a hoquei, 8. M’encanta patinar despentinada, … i molts i molts títols més.

Avui us he explicat la primera història. Un altre dia, si la mare no em mana d’endreçar l’habitació, i no he de parar la taula, i tot el rotllo aquest, doncs un altre dia us explico una altra. Espero que us agradin. Fins aviat.

1 comentari:

Unknown ha dit...

Sense cap mena de dubte ens encantaran totes les històries que l'Ada ens explciarà.